سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پلاک نت

مقدمه
با گسترش روز افزون کاربران شبکه اینترنت با سنین مختلف  در کشورهای مختلف جهان به خصوص کشور ایران  و استفاده از این ابزار جهت رسیدن به اهداف مختلف اعم از فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و ... ، دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از این ابزار به عنوان حربه و وسیله ای جهت ضربه زدن به اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کردند.
به دلیل گسترده بودن این تکنولوژی و همچنین محیط اینترنت روش های مختلفی را جهت رسیدن به اهداف شوم خود انتخاب کرده اند که در ذیل به بخشی از آن اشاره خواهیم کرد:

* انتشار مطالب ، عکس و فیلم و ... شبهه افکن و توهین آمیز در قالب یک سایت
این حرکت را به راحتی می توان در محیط اینترنت مشاهده نمود.جهت نمونه : راه اندازی سایت هایی با مقالات شبهه افکن و مطالب توهین آمیز به اسلام و نظام اسلامی که به عنوان نمونه می توان از سایت افشا نام برد.
سایت های دیگری نیز مانند سایت هایی که به انتشار کلیپ با موضوعات مختلف می پردازند نیز ابزاری برای ابن هدف شده اند.


* ارسال ایمیل هایی بر ضد اسلام و نظام اسلامی
مطمئنا برای همه شما این اتفاق افتاده که در میل باکستان ایمیلی با مضمون اقدام بر علیه اسلام و نظام اسلامی به زبان های مختلف دیده شود.دشمنان پس از جمع آوری ایمیل های افراد هدف و تهیه لیستی از این ایمیل ها مطلب مورد نظر خود را برای این لیست ارسال می کنند و در جاهایی نیز نتیجه این فعالیت در سطح جامعه دیده شده است.


* وبلاگ نویسی
یکی دیگر از راه های انجام عملیات روانی بر ضد نظام و اسلام ایجاد وبلاگ های متعدد پیرامون موضوعات هدف می باشد.این روش در سال های اخیر بین کاربران اینترنت ایران به سرعت در حال افزایش است.این وبلاگ ها و وبلاگ نویسان به دو گروه تقسیم می شوند.گروه اول افرادی هستند که با هدف و انگیزه خاص و به شکل برنامه ریزی شده به این امر می پردازند که اغلب از کشورهای اروپایی و آمریکایی وبلاگ هایشان را به روز رسانی می کنند.تعداد این افراد بسیار محدود می باشد اما به دلیل رایگان بودن و آسان بودن ساخت وبلاگ این افراد هر کدام تعداد زیادی وبلاگ دارند که با کمی دقت در اینگونه وبلاگ ها و نوشته های آنها به راحتی می توانید صاحب تعدادی از وبلاگ ها را شناسایی کنید.گروه دوم افرادی هستند که بوسیله گروه اول فریب خورده و اقدام به ساخت اینگونه وبلاگ ها می نمایند که اغلب این افراد با یک بحث منطقی متوجه اشتباه خود می شوند و تغییر رویه می دهند.


* تخریب ، هک
روش دیگر دشمنان که پیشرفت قابل توجهی نیز در این راه داشته اند تخریب و یا همان هک سایت های اسلامی می باشد که تنها راه مبارزه با این حرکت بالا بردن امنیت بخش های مختلف یک پایگاه اعم از سرور ، نرم افزار سایت ، دیتا بیس سایت و ... می باشد.


* شرکت در مباحث سایت های گفتگو
مطمئنا تا بحال سایت هایی که محیطی را جهت گفتگو با دیگر کاربران فراهم نموده اند را مشاهده نموده اید.به عنوان مثال سایت کلوب.طبق بررسی های بعمل آمده دشمنان در این سایت ها با سیاستی خاص در حال فعالیت هستند.این افراد به طور مداوم به این انجمن های گفتگو سر زده و در حال بحث با دیگر کاربران هستند.اگر دقت کرده باشید اغلب بحث های ضد نظام و ضد اسلام در اینگونه سایت ها توسط فرد مخالف با ایجاد یک سوال و یا یک شبهه به راه می افتد.به عنوان مثال در یکی از انجمن ها سوالی مطرح شده بود که چرا شما با آقای احمدی نژاد مخالف هستید؟! خوب به این سوال دقت کنید!این سوال با اهداف خاص و به شکل ماهرانه ای مطرح شده است.به گونه ای که فردی که قصد شرکت در این بحث را دارد به عنوان مخالف احمدی نژاد شاخته می شود و همچنین در ذهن فرد تداعی خواهد شد که مخالف احمدی نزاد است پس ناخواسته مجبور می شود برای شرکت در این بحث با احمدی نژاد مخالفت نماید.اگر به برخی افراد فعال مخالف در اینگونه سایت ها دقت کرده باشید بسیاری از نوشته ها آنان مشابه یکدیگر است و در نوع نوشتار انها به راحتی می توانید به این قضیه پی ببرید.به عنوان مثال در یکی از کلوب های سایت کلوب دات کام چهار نفر در حال بحث بودند.
آ1 - آ2                 ب1 - ب2
دو نفر اول ، دو  شخص جدا از یکدیگر و با افکار مختلف و موافق با نظام بودند.دو نفر دوم مخالف نفرات اول بودند.در گروه ب(گروه مخالف) هر دوی این افراد بسیار فعال بودند.شخص آ1 موضوعی را مطرح کرد.شخص ب1 با این موضوع مخالفت کرد. شخص آ2 سوالی مرتبط از ب1 در  پی این مخالفت پرسید.شخص ب2 که همان ب1 بود مواظب این قضیه نبود که با یوزر ب1 وارد سایت شده و با یوزر ب2 جواب آ2 که از ب1 پرسیده شده بود را داد.پس از این اتفاق اعضای این بحث شباهت های مطالب ب1 و ب2 را بررسی کرده و مطمئن شدند این دو یوزر متعلق به یک نفر است و اینجاست که این فرد معاند دستش رو شده و مجبور به ترک این سایت شد.پس دشمنان ما از حربه های مختلف جهت ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی استفاده می کنند.


 * ایجاد بحث های مختلف در چت روم ها
یکی دیگر از روشهای دشمنان جهت ضربه زدن به ما ایجاد بحث ها و شبهه هایی است که راهی برای ایستادگی شرکت کننده در این بحث نخواهد گذاشت.البته اگر افرادی در چت روم ها باشند که اطلاعات کافی پیرامون آن شبهه یا بحث داشته باشند فرد شبهه افکن روم را ترک می کند که این قضیه بارها دیده شده.پس آنها همیشه محلی را انتخاب می کنند که افراد حاضر در آن محل یا روم اطلاعات کافی را نداشته و این اطلاعات کم باعث عدم ایستادگی در برابر شبهه یا سوال مطرح شده می شود و فرد شرکت کننده در این بحث(چت)مجبور به قبول شبهه و یا پاسخ مد نظر حریف می شود.


* جمع آوری اطلاعات از سایت های خاص
در ابتدا باید بدانیم سایت های خاص چه سایت هایی می باشند.اینگونه سایت ها پایگاه هایی هستند که به هر نحو موجب انتشار اطلاعات خاصی میشوند که اغلب سایت های تخصصی هستند.به عنوان مثال سایت های گفتگوی نظامی ، سیاسی و ...
روش های جمع آوری اطلاعات از اینگونه سایت ها به نحوی می باشد که فرد معاند با ایجاد بحث یا طرح سوال در این سایت ها خواننده را وادار می کند که جهت اثبات حقانیت خود اطلاعاتی که ممکن است داشته باشد و به درد فرد معاند بخورد را فاش کند.چون این روش بیشتر در سایت های تخصصی به کار گرفته می شود پس اطلاعات مطرح شده برای آنها مهم خواهد بود.در ذیل به دو مثال از این حرکت ها اشاره نمو ده ایم:
مطمئنا سایت های فارسی که در آنها پیرامون مباحث نظامی بحث می شود را مشاهده کرده اید.اگر توجه کرده باشید بحث های زیادی پیرامون معرفی سلاح ها و تاکتیک های مختلف رزمی و نظامی در این سایت ها راه اندازی شده و اگر دقت بیشتری کنید فرد مطرح کننده این سوال یک یوزر عادی بوده و به صورت رایگان و بدون هیچ ارتباطی با مسئولین سایت در این پایگاه عضو شده.گاهی دیده شده که فرد مطرح کننده در ابتدا خود را فردی ضد نظام معرفی کرده و پیشرفت های نظامی ایران را زیر سوال برده.شرکت کنندگان در این بحث ها نیز اغلب افراد متخصص اما بی تجربه هستند و بعد از مطالعه این مطالب و سوالات جهت اثبات حقانیت خود به افشای برخی مطالبی که اطلاعات کافی پیرامون ان دارند و مطمئنا طبقه بنده شده است می پردازند.اینجاست که به راحتی و با دست خودمان به افشای برخی اطلاعات برای سو استفاده دشمن می پردازیم.
در مثال دیگر افرادی هستند که به راه اندازی وبلاگ هایی پیرامون موضوعات خاص جهت نمونه نظامی می پردازند.این افراد اغلب جوان بوده و بعد از شرکت در دوره های خاص نظامی بسیج و یا ... و با آشنایی که از محیط اینترنت دارند به انتشار اطلاعات تاکتیک ها و سلاح هایی که در این دوره ها آموزش دیده اند می پردازند که در جاهای زیادی دیده شده که دشمنان از این اطلاعات استفاده ابزاری کرده و ما حتی به ذهنمان نمی رسید که شاید از مطلب وبلاگمان که روزی 50 بازدید دارد ، ضربه را بخوریم.
جهت اثبات این ادعا نیز به خبری که چندی پیش از سازمان اطلاعات آمریکا منتشر شده باید توجه کرد که یکی از این افراد مامور رصد وبلاگ های فارسی و ایرانی شده است.
روش های مختلف دیگری نیز وجود دارد که بستگی به نوع هدف فرد اقدام کننده دارد و این روش ها و حرکت ها را به راحتی می توانید در سایت های مختلف مشاهده نمایید.

با این تفاسیر و با الهام از آیه وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُم ْ

چرا ما به این ابزار مجهز نشویم؟!
چرا ما جهت مبارزه با دشمنان اسلام از این ابزار استفاده نکنیم؟!
چرا از ابزاری که خود دشمنان برای ضربه زدن به ما فراهم کرده اند بر ضد خودشان استفاده نکنیم؟!
در ادامه به روش های مختلف حرکت های جهادی بر ضد دشمنان اسلام و نظام اسلامی با توجه به تخصص های مختلف وبلاگ نویسان ارزشی می پردازیم.
ادامه دارد...


نوشته شده توسط : کمیل | یکشنبه 87 اردیبهشت 22 | ساعت 3:5 عصر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

وب سایت مجلات پزشکی عربستان هک شد
وب سایت
مسابقات هک!!!
89 ، سال خیانت دستگاه های دولتی
فتح سایت اسرائیلی
فتح وب سایت آل سعود
آغاز انتفاضه سایبری بر علیه آل سعود و آل خلیفه
نکاتی در باب مستند ظهور نزدیک است
ما ضعیف نیستیم ، مظلومیم
چند سوتی در خود زنی هاشمی
تشکر از شورای هماهنگی فعالین سایبری
کار گروه فنی شورای هماهنگی فعالین سایبری
همایش امت عاشورایی
انتقادی به مطالب مامور مخصوص
گاف نامه 3
[همه عناوین(166)][عناوین آرشیوشده]